Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Takarék - Több mint bank. Agrármarketing Centrum

A magyar kacsa- és libahús is bemutatkozik a japán Foodexen

2019. március 6., 09:51

Az idén tizennégy magyar kiállító vesz részt Japánban a Foodex élelmiszeripari szakkiállításon, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum (AMC). Bemutatkoznak a magyar liba- és kacsatermékek is.

Az AMC MTI-nek küldött közleménye szerint március 5. és 8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen a magyar kiállítók az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel, így például liba- és kacsahúsokkal vannak jelen. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője kiemelte, hogy Magyarország 2017 óta - amikor Japán volt az OMÉK díszvendége- 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le  Japánnal, ami tovább emelkedhet. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel félezer.

A KSH adatai szerint Magyarország összes külkereskedelmi partnerét tekintve Japán a harminc legjelentősebb export célország között van 2010 óta. Az EU országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnere volt Magyarországnak.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat