Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Takarék - Több mint bank. Agrármarketing Centrum

Sok vásárló nem érti, mi szerepel az élelmiszerek címkéjén

2019. június 11., 09:28

Az élelmiszerek címkéjét saját bevallása szerint a vásárlók közel fele megnézi, de alig egytizedük érti teljes mértékben az ott feltüntetett információkat - derült ki a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének (FÉSZ) friss kutatásából.

Az online megkérdezéssel májusban készített, a 15 év feletti nőkre reprezentatív kutatás szerint 91 százalékban a nők intézik - egyedül vagy megosztva - a családi nagybevásárlásokat. A vásárlók 86 százaléka nézi meg a termék szavatosságát, 63 százalékuk számára az ár is előkelő helyen áll.

A címkék információtartalmában a megkérdezettek alig fele bízik meg, mindössze 9 százalékuk érzi úgy, hogy az élelmiszerek címkéi teljes mértékben megbízható információkat nyújtanak, az inkább bizalommal lévők aránya is csak további 32 százalékra tehető.

A felmérés szerint a megkérdezettek 75 százaléka az egészséges, 54 százaléka a megfizethető élelmiszereket részesíti előnyben, a jó minőséget a megkérdezettek 38 százaléka várja el, illetve engedheti meg magának.

A megkérdezett nők 77 százaléka vásárol szupermarketekben, míg 48 százalékuk megfordul hipermarketekben is. Zöldségért a zöldségeshez 42 százalékuk jár, húsért a henteshez 34 százalékuk, míg mindezekért piacra a nők harmada megy rendszeresen.

A kutatásból az is kiderült, hogy a dietetikus a legnépszerűbb tanácsadó, minden második ember ad a véleményére. A válaszadók 38 százaléka hallgat családtagjai, 24 százaléka pedig tapasztalataira is, ha élelmiszerügyben keres tanácsot.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat