Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

30. Tojás Világnap: végéhez közeledik a tojásfogyasztás ösztönzésére meghirdetett hároméves kampány

2025. október 7., 14:29

A Baromfi Termék Tanács (BTT) spanyol és francia testvérszervezeteivel (INPROVO és SNIPO) Európai Uniós támogatást nyert el a tojásfogyasztás promótálására 2023 és 2025 között, amely a harmadik évének végén tart. Ez a projekt lehetőséget nyújt arra, hogy megfelelően kommunikálják a fogyasztók felé a tojásfogyasztás fontosságát a fenntartható és kiegyensúlyozott étrendben, valamint tovább javítsanak a tojás fogyasztói megítélésén.

Meg kell ismertetni a fogyasztókkal, illetve tudatosítani kell bennük, hogy táplálkozás-élettani szempontból milyen értékes a tojás – jelentette ki Csorbai Attila, a BTT elnök-igazgatója a kampánnyal, valamint a Tojás Világnap megrendezésével kapcsolatos sajtótájékoztatón. Szerinte nehéz, de rendkívül eredményes Európai Tojás Kihívás projektet indított el a Tojásszövetség a társintézményekkel együtt Érdemes lenne akár folytatni a projektet a 3 év letelte után, hiszen az eredmények alapján megállapítható, hogy jó visszhangja van a kampánynak a lakosság és a szakma körében is. A Tojás Világnapján nem csak a tojást, hanem a hazai termelőket is ünnepeljük, akik nélkül nem lenne minden nap friss tojás az asztalunkon – hangsúlyozta Csorbai Attila.

A Tojásszövetség tagsága ma a hazai termelés közel 90 százalékát képviseli – állapította meg Pákozd Gergely, a BTT MTTSZ alelnöke. Az elmúlt években a tojásfogyasztás, a tojóházi telepítések és a termelés számai jelentősen változtak, 2025 első félévében például több mint 2,1 millió tojótyúk és közel 609 millió tojás regisztrált előállítása történt meg.

Ugyanakkor az ágazat működését számos tényező nehezíti: a globális járványok (madárinfluenza, sertéspestis), a szigorodó állatjóléti előírások, a munkaerőhiány, valamint az aszály és az ukrán vámmentes termékek hatása. A Gazdasági Versenyhivatal gyorsított vizsgálata is megerősítette, hogy a fogyasztói árak emelkedésének fő oka az inputköltségek drasztikus növekedése. Ezért a tojáságazat a folyamatos alkalmazkodás és a versenyképesség fenntartása mellett csak megfelelő támogatásokkal tud hosszú távon stabil maradni.

 A teljes sajtóközlemény itt tekinthető meg.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat