Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

A hazai fogyasztók nagy része csökkenti kiadásait egy felmérés szerint

2023. május 5., 08:50

A magyar fogyasztók 86 százaléka igyekszik csökkenteni kiadásait az EY nemzetközi tanácsadó kutatása szerint. A vásárlók az árat tartják a legfontosabb szempontnak.

A felmérést idén január-februárban végezték 1000 ember megkérdezésével, az eredmény a 18-65 év közötti hazai lakosságra reprezentatív. Vásárláskor az ár és az ár-érték arány a két meghatározó szempont. A válaszadók 79 százaléka mondta azt, hogy számára többnyire az ár a döntő tényező minden termék esetében. Legkevésbé a reklámok vagy a márka ismertsége befolyásolja döntéseket. A vásárlók 82 százaléka vesz részt különböző akciókban, felerősödött ez a korábban is erős trend.

A felmérés szerint ugyanannyit költenek a fogyasztók például élelmiszerre, gyógyszerekre, mint egy évvel ezelőtt, és nem vettek vissza a kommunikációs szolgáltatásokból. Kevesebbet költenek viszont egyebek mellett háztartási gépekre, cipőre és ruhaneműre, vagy utazásra. Az elromlott dolgokat 77 százalék igyekszik megjavíttatni.

A vevők 34 százaléka lemond kedvenc árucikkéről, ha kevesebb pénzből elfogadható alternatívával helyettesítheti, 25 százalékuk ragaszkodik a termékhez, de ritkábban veszi meg. A válaszadók 17 százaléka vásárol egyre gyakrabban a boltok saját márkás termékeiből.

A vállalkozásoknak extra szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, hogy kiemelkedjenek a versenytársak közül, és hosszú távon megőrizzék a vevők lojalitását.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat