Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők Takarék - Több mint bank. Agrármarketing Centrum

A jövő év elejétől csak magyar étkezési tojásokat értékesít az Aldi

2021. november 24., 08:48

Az ALDI Magyarország tovább bővíti magyar beszerzésű termékei körét. Az áruházlánc a jövő év elejétől az üzleteiben kapható valamennyi tojást is csak magyar forrásból szerzi be Az áruházlánc magyar cégeknek szóló, nemzetközi beszállítói programot indít 2022-ben.

Az ALDI Magyarország számára kiemelten fontos, hogy vásárlói számára magas minőségű, lehetőség szerint magyar forrásból, hazai alapanyagból készülő termékeket kínáljon a lehető legkedvezőbb áron – áll az üzletlánc közleményében. A vállalat az elmúlt 13 évben következetesen valósította meg ezt a stratégiát.

2021 októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható, friss, feldolgozatlan szárnyashúsok csak magyar beszállítóktól érkeznek az ALDI-ba, akik 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára. Az ALDI most újabb termékcsoportok esetében tér át magyar forrásra, így a jövő év elejétől minden típusú és kiszerelésű tojást magyar forrásból szerez be az ALDI.

Tovább bővítjük a magyar alapanyagokból hazai feldolgozóüzemek által készített termékeink körét - mondta Pusztai Ádám, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos beszerzési igazgatója. A jövő év elejétől valamennyi értékesített tojás – még a biotojás is – magyar forrású lesz, és ez csaknem 90 millió darab tojást jelent. Ez a hazai agráriumnak – gazdáknak, tejfeldolgozóknak, összességében több ezer embernek – biztosít stabil hazai felvevőpiacot, kiszámítható partnerséget és megélhetést.

Az ALDI tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit. Szlovéniában és Lengyelországban az ottani ALDI-hálózatban már sikeresen debütált több kiváló magyar tejtermék, de ez csak a kezdet. A jövőben az ALDI Magyarország azon dolgozik, hogy rajta, illetve az ALDI Észak és ALDI Dél vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el egy 430 milliós lakosságú piacra. Ennek érdekében az ALDI Magyarország 2022-ben magyar beszállítóknak szervez bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi beszerzési platformon. A programba bekapcsolódó cégeknek lehetőségük lesz megismertetni termékeiket azokkal a beszerzési munkatársakkal, akik a két vállalatcsoportban az európai állandó, illetve szezonális termékeket kiválasztják.

Üdvözlendő az ALDI előremutató hozzáállása a magyar forrásból származó termékek iránt - mondta Nagy István agrárminiszter. Hozzátette: köszönettel tartozunk a vállalatnak, amiért újra és újra kiáll a magyar termékek iránt. Októberben közösen jelentettük be, hogy az állandó kínálatában elérhető frisshús termékeik immár teljes mértékben magyar alapanyagokból készült húsokat tartalmaznak. Ma pedig egy újabb mérföldkőnek számító állomásról adhatunk számot, mivel mostantól az ALDI az alapvető tejtermékeket, valamint a tojást, kizárólag magyar termelőktől szerzi be. Nagyon örülök, hogy üzletpolitikájuk ilyen előremutató és bízom benne, hogy minél többen követik példájukat! A tárcánál mi is arra törekszünk, hogy a fogyasztókat a friss, hazai alapanyagokból készült élelmiszerek vásárlására ösztönözzük.

A tojás kiváló tápláló és élvezeti értékű élelmiszer, amelynek biológiai értéke 100% - mondta Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke.. Fogyasztása évente átlagosan 2-3 %-kal növekszik, az egyik legnépszerűbb élelmiszer. A Magyar Tojásszövetség nagyra értékeli az ALDI döntését, és ismerve az állattartók rendkívül nehéz helyzetét bízik abban, hogy a jövőben Magyarországon az átvételi árak elismerik a ráfordításokat és egy szerény nyereséget is biztosítanak a termelők számára.

Üdvözöljük, hogy az ALDI az állandó kínálatban kapható frisshúsokat követően az alapvető tejtermékek és a tojás esetében is elköteleződik a hazai termelők és élelmiszer-feldolgozók mellett. Különösen fontos ez napjainkban, amikor is a drasztikus mértékben megnövekedett takarmányalapanyag- és energiaárak miatt a magyar állattartók és az élelmiszerüzemek egyaránt nehéz helyzetben vannak – hangsúlyozta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. Hozzátette: Az ALDI lépése amellett, hogy segíti az agrár- és élelmiszer-gazdaság hazai szereplőit, hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez és – a rövidebb szállítási távolságok miatt – a környezet védelméhez is. Őszintén reméljük, hogy más kiskereskedelmi láncok is követik az ALDI példáját.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat