Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

A piacra jutásban segíthet az "Áldomás" közösségi márka

2016. július 4., 09:26

Az országnak minden adottsága megvan a minőségi élelmiszerek előállításához. A magyar mezőgazdaság képes minőségi alapanyagokat termelni, magas minőségű élelmiszert pedig csak magas minőségű alapanyagból lehet létrehozni. A piacra jutást az „Áldomás” márkanév is segítheti.

A magyar, magas minőséget képviselő termékeket először a hazai fogyasztókkal kell elfogadtatni – jelentette ki Jakab István, az Országgyűlés alelnöke. Néhány márka létezik már, de kellene egy, amit mindenki elfogad, és amivel külföldi piacokra is ki lehet jutni. Véleménye szerint az Áldomás márkanévvel közelebb lehet jutni ehhez a célhoz.

Gulyás Andrea, a Földművelésügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára közölte: az ágazat termelése 2010 óta folyamatosan nő, újra emelkedik a nagy hozzáadott értéket képviselő feldolgozott élelmiszerek aránya. Úgy vélte, csak a megbízható minőségi élelmiszerek lehetnek sikeresek a piacokon. Az államtitkár elmondta, hogy az Áldomás márkanév a gondos munkával előállított, kiváló minőségű élelmiszert jelöli, amely képes lehet a fogyasztói bizalom növelésére, illetve a tisztességes termelők érdekeinek védelmére is.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára szerint az ország felemelkedésének záloga a vidék talpra állítása, amihez modern feldolgozóipar, minőségbiztosítás, integráció és globális kereskedelmi rendszer kell. Ezeket a nagyreményű Áldomás projekt biztosítja - tette hozzá.

Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója szerint új időszámítás kezdődhet az Áldomás projekttel. Mint mondta, évtizedek óta szeretnék a nemzetközi piacokon a magyar élelmiszereket pozícionálni, új piacokat találni és az ős- és kistermelőket értékteremtő munkához segíteni. Az Áldomás közösségi márka közös arculattal, közös értékesítési csatornákon keresztül nemzetközi szinten versenyképessé teheti a magyar árukat. Jelenleg 93 termék csatlakozott a védjegyrendszerhez, további 30 "indulásra kész" a nemzetközi piacokon.

Az elmúlt fél évben az Áldomás termékeit sok helyre elvitték a világban és kivétel nélkül mindenhol csak a megvásárolhatósága volt a kérdés. Első körben Németországot, a skandináv államokat, Japánt, az Egyesült Államokat és az Arab-öböl menti országokat kell megcélozni a termékekkel.

Gyaraky Zoltán, az Áldomás Kft. ügyvezetője elmondta: természetes, a fogyasztók számára értéket adó élelmiszerekre próbálják felhívni a figyelmet a márkanévvel. A rendszerben szereplőknek a szakmai védjegynek és az arculati elvárásoknak kell megfelelniük, utána közösen a piacra kerülhet a termékük. Az Áldomás exkluzív megjelenésű élelmiszereket jelent, amelyek a világ legnagyobb márkáival is versenyképesek lehetnek - fűzte hozzá.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat