Az őstermelők saját maguk is létrehozhatják hatósági bizonyítványukat
2024. október 9., 09:07
A Nébih fejlesztésével az idei évtől az őstermelői tevékenységet igazoló hatósági bizonyítványt a gazdálkodók már néhány gombnyomással előállíthatják maguknak az elektronikus őstermelői nyilvántartásból (e-ŐCSI).
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) közleménye szerint a néhány egyszerű lépéssel generált dokumentum egyenértékű a papíralapon előállított igazolással. Az új funkció nemcsak jelentős könnyítés az agrár- és vidékfejlesztési pályázatok dokumentumcsomagjának összeállításánál, de alkalmas bármilyen intézmény felé történő őstermelői tevékenység igazolásához.
Az őstermelőknek a Nébih ügyfélportál felületén keresztül az e-ŐCSI-be belépve a hatósági bizonyítvány igénylését kell kiválasztaniuk. Az önkiszolgáló funkciónak köszönhetően a felületen mindössze két információt szükséges megadni, ezt követően pedig automatikusan létrejön a minősített digitális aláírással ellátott igazolás, amely a későbbiekben is bármikor letölthető, illetve újra generálható - írták.
Az igazolás igénylésével kapcsolatos további kérdések esetén a Nébih mgei__kukac__nebih__pont__gov__pont__hu, valamint a 06/1-336-9013 elérhetőségein kérhető segítség.