Baromfitermékeket is kóstoltat Kínában az AMC
2018. november 7., 09:28
Az Agrármarketing Centrum (AMC) látványkonyhával és egy 90 négyzetméteres agrárpavilonnal népszerűsíti a magyar élelmiszereket Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expón. Az eseményen a résztvevők kacsa- és libapehely termékeket is megkóstolhatnak.
Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója szerint a sanghaji expo lendületet ad a kínai-magyar üzleti kapcsolatok fejlődéséhez. Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, hiszen Kína Magyarország tizedik legfontosabb kereskedelmi partnere. Orbán Viktor miniszterelnök, valamint a magyar kormány delegációja részvételével nyitották meg Sanghajban a Kínai Nemzetközi Import Expo Magyar Országpavilonját november 6-án.
A Sanghajban zajló kiállításnak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország az egyik díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozícionálja a járműipari, az innovációs, az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban.
A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly. Az ország teljes külkereskedelmi forgalma Kínával 2017-ben meghaladta a 7,95 milliárd dollárt, amely 11,86 százalékos növekedést jelent 2016-hoz képest.
Idén az év első hét hónapjában a 2017-es adatokhoz képest a Magyarországról Kínába irányuló export közel 9 százalékkal (több mint 1,6 milliárd dollárra), a Kínából Magyarországra irányuló import közel 22 százalékkal (több mint 3,5 milliárd dollárra), a teljes külkereskedelmi forgalom pedig több mint 18 százalékkal nőtt.