Bevezetik az eHACCP rendszert
2023. november 22., 09:12
A Magyar Közlönyben megjelent 61/2023. (XI. 20.) AM rendelet szerint a kis- és középvállalkozások kivételével minden vállalkozásnak elektronikus, folyamatosan végrehajtott, megfelelően részletes önellenőrzési tervvel kell rendelkeznie 2024. május 1-től.
A most megjelent jogszabály az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszerre vonatkozó követelményekről szóló 28/2017. (V. 30.) FM rendelet módosította. Az új követelményekhez használt informatikai rendszernek alkalmasnak kell lennie arra, hogy ahhoz az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv távolról és a helyszíni ellenőrzés során is hozzáférhessen (a NÉBIH honlapján közzétett műszaki feltételek szerint). Az önellenőrzést végző személy az önellenőrzési terv végrehajtásáért felelős. A kijelölt személy nevét a továbbiakban tartalmaznia kell az önellenőrzési tervnek.
A kapcsolódó dokumentumokat ezentúl legalább két évig kell megőrizni. Ez a rendelet a kihirdetését (2023.11.20.) követő 15. napon lép hatályba. A rendelet részleteit a Magyar Közlöny 164. száma tartalmazza.