Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Bognár Lajos: a libatenyésztésnek vissza kell nyernie korábbi jelentőségét

2014. szeptember 9., 11:28

A Földművelésügyi Minisztérium (FM) szerint a napokban megrendezett budapesti libamájfesztivál is segít abban, hogy a magyar víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés visszanyerje korábbi jelentőségét, és tovább növelje a vidék eltartó képességét.

Bognár Lajos, az FM helyettes államtitkár hangsúlyozta: a víziszárnyas-ágazat, ezen belül a libatenyésztés - amely az Alföld középső és déli részén körülbelül tízezer ember megélhetését biztosítja - nemzetgazdasági érdek, "a libamáj pedig Magyarország prémiumkategóriás terméke, amelyre büszkék vagyunk". Hozzáfűzte, hogy az 1980-as évekre Magyarország a világ legnagyobb libamáj-termelő országává lépett elő.

Az agrártárca fontosnak tartja, hogy az ágazat visszanyerje korábbi jelentőségét, és ezáltal tovább növelje a vidék eltartó képességét. Ez a cél legbiztosabban a hazai fogyasztás és a kivitel együttes növekedésével érhető el.

A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy a gabona után a húsfélék jelentik a magyar mezőgazdaság legfontosabb kiviteli termékét. 2013-ban e kivitel 85 százalékát a sertés- és baromfihús adta. Szólt arról is, hogy a kormány nagy erőkkel dolgozik újabb, még kihasználatlan piacok megszerzésén, és ennek köszönhetően több jelentős piaccal rendelkező távol-keleti ország mellett Egyiptomba is megindulhat a baromfitermékek kivitele, idén pedig a Kínába irányuló export elől is elhárult az adminisztrációs akadály.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatósága kampányt indított a libamájfesztiválon a magyar baromfihús népszerűsítésére. Az akció célja, hogy tovább erősítse a fogyasztók bizalmát a magyar termékek iránt, valamint bemutassa a baromfitermékek hangsúlyos szerepét a modern gasztronómiában. A vezérigazgatóság MTI-hez eljutatott közleményéből kiderül: baromfihúsból a háztartások - mennyiségben - közel 5 százalékkal vásároltak többet 2013-ban mint az előző évben.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat