Bognár Lajos: érezhetően nő a magyar termékek iránti kereslet
2012. február 6., 18:26
Érezhetően nő a hazai termékek iránti kereslet - mondta Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes-államtitkára a Foodapest élelmiszeripari kiállításon. A magyar családok asztalán csak biztonságos és egészséges, illetve vitaminokban és tápanyagokban gazdag élelmiszereknek van helye - hangsúlyozta a helyettes államtitkár.
A Foodapest és az UKBA élelmiszeripari szakkiállításon megtartott Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy elismerések átadásakor a helyettes-államtitkár hozzátette: az tapasztalható, hogy a vásárlók kevesebb, de jobb minőségű alapanyagból készült terméket vesznek az utóbbi időben, és előnyben részesítik a minőségi magyar élelmiszereket.
Az idén újabb 9 cég 22 termékével bővült a KMÉ védjegyet viselő magyar élelmiszerek köre. Így most közel 80 cég, több mint 400 terméke viselheti a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet. Bognár Lajos hangsúlyozta: az elmúlt másfél év kormányzati munkája világossá tette, hogy a hazai cégek, ős- és kistermelők, mikro-, kis és közepes vállalkozások, családi gazdaságok számíthatnak kiemelt figyelemre. A magyar családok asztalán ugyanis csak biztonságos, egészséges, valamint vitaminokban és tápanyagokban gazdag élelmiszereknek van helye. Ennek érdekében született a Hungarikum törvény és a magyar termék rendelet. Ezek jó eszközt biztosítanak arra, hogy határozottan meg lehessen védeni a magyar vásárlók és a magyar élelmiszer-előállítók érdekeit - vélekedett Bognár Lajos.
A KMÉ díjátadó gálán a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy viselésére jogosulttá vált többek között a Nagykunság 2000 Mezőgazdasági. Zrt. barna hántolt rizse, a Kunság-Szesz Zrt. Mátyás Likőr termékcsaládja, a Pick Szeged Zrt. Délhús Gála sült sonkája, valamint a Nádudvari Élelmiszer Kft. vajkrém termékcsaládja.