Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Csaknem 345 milliárdot költöttek tavaly a fogyasztók az élelmiszerláncok sajátmárkás termékeire

2013. március 25., 09:38

Csaknem 345 milliárd forintot költöttek a vásárlók a boltok sajátmárkás élelmiszereire tavaly - közölte legfrissebb felmérésének eredményeit a Nielsen piackutató vállalat. Az élelmiszerek teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalmából ezeknek a termékeknek a részaránya értékben 25 százalékra nőtt 2012-ben, az előző évi 24 százalék után.

A növekedés egyik oka a Nielsen szerint, hogy tíz magyar fogyasztóból nyolcan változtattak költési szokásaikon, mert háztartásuk kiadásain spórolnak. A változtató fogyasztók kétharmada olcsóbb élelmiszerekre váltott, amelyekbe beletartozhatnak a láncok saját márkás árucikkei is. A másik ok, hogy a modern boltláncok közül új üzletet szinte csak a diszkont csatornában nyitottak az utóbbi időben - írja a Nielsen.

cég hozzáfűzi, hogy a bővülő bolthálózat is közrejátszik abban, hogy a diszkontokban kiemelkedő szerepet játszanak a sajátmárkás élelmiszerek: részarányuk 62-ről 63 százalékra emelkedett a csatorna teljes bevételéből, éves összehasonlításban. A diszkont az egyetlen üzlettípus, amelynek élelmiszerforgalmán belül nőtt a kereskedelmi márkák aránya tavaly. A szupermarketekben ugyanis 25-ről 23 százalékra csökkent 2012-ben 2011-hez képest, míg a hazai láncokban stabilan 17 százalék, és hipermarketekben is változatlanul 14 százalékos a kereskedelmi márkák aránya.

A Nielsen kimutatása szerint leginkább az állateledelek és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 51, illetve 45 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. A kereskedelmi márkák - értékben mért - piaci részesedése a legalacsonyabb az alkoholos italoknál volt 15, valamint az édességeknél 19 százalékkal. Háztartási vegyi áruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forintnyi került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért tavaly. Ez a Nielsen által mért 70 kategória teljes bevételének 17 százaléka, egy százalékponttal több, mint tavalyelőtt.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat