Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Egyre több az online élelmiszervásárlás

2018. november 9., 10:32

Az élelmiszeripari szektor 2014 óta mintegy 230 milliárd forint támogatást kapott a belföldi és uniós forrásból - mondta Zsigó Róbert, az Agrárminisztérium államtitkára egy budapesti konferencián.

A nemzetgazdaságban a kibocsátás fele a feldolgozóiparhoz kapcsolódik, amelyen belül az élelmiszeripar a 3232 milliárd forintos kibocsátásával a második legnagyobb értéket - 13 százalék - állította elő a 12 feldolgozóipari ágazat közül – emelte ki Zsigó Róbert. Az államtitkár szerint azélelmiszeriparban évről-évre nő a feldolgozottság mértéke is. Termelési értékben Magyarország az EU 28 országának rangsorában a 16., a V4-en belül a 3. helyet foglalja el.

A kutatások azt mutatják, hogy a hazai fogyasztók egyre inkább keresik a megbízható és magyar eredetű élelmiszereket - mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék védjegyet működtető nonprofit kft. ügyvezetője. A Magyar Termék védjegyek ma már mintegy 170 cég csaknem 4000 árucikkén szerepelnek.

Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója szerint Magyarországon ma 3 millióan vásároltak már online, és közülük egymillióan vettek élelmiszert is az interneten keresztül házhozszállítással. Az online élelmiszer-kereskedelem a magyar kereskedelem legdinamikusabb területe: 2017-ben 22,5 százalékkal növekedett, és hasonló bővülés várható az elkövetkező időkben is. Egy átlagos online élelmiszer-vásárlás értéke duplája a bolti vásárlásénak.

Az online élelmiszervásárlók döntően kisgyerekesek, de sok a nyugdíjas is. A növekedés gátja az erőforráshiány, problémát jelent a kiszállítással foglalkozók megtalálása és megtartása, holott ők kulcsszerepet töltenek be a vásárlók bizalmának tartós elnyerésében.

A szakemberek szerint a következő évek egyik fő kérdése az, hogy földrajzilag mennyire tud bővülni az élelmiszer-kiszállítás, elér-e a kisebb településekig. Az igény megvan rá, hiszen az internetes vásárlásoknak csak 27 százaléka kötődik a fővároshoz, ám a kiszállítás még megoldatlan, és valószínűleg speciális módszereket kell keresnie erre az online élelmiszer-kereskedőknek.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat