Élelmiszeripari szakkiállítást rendeztek Dubajban
2021. február 23., 10:14
Február 21-25. között tart nyitva az arab térség vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítása, a Gulfood. A Dubajban zajló rendezvényen az Agrármarketing Centrum (AMC) 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviseli Magyarországot.
A fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, müzlik, tejtermékek, méz, hús, fagyasztott péksütemények, növényi olajok és édesipari termékek termelői, gyártói alkotják a magyar cégek körét. Dubajban a járványügyi helyzet kockázati tényezőit figyelembe véve, szigorú biztonsági intézkedésekkel nyitották meg a szakmai vásárt, az ötnapos rendezvényen mintegy 2500 cég mutatja be termékeit 85 országból.
Az idei szakkiállításon az üzletfejlesztés mellett kiemelt figyelmet fordítanak a jövő élelmiszereire és az innovatív fejlesztésekre, valamint versenyeket is rendeznek. Példaként említették, hogy a Gulfood hivatalos innovációs versenyén tejmentes termékek kategóriában a magyar Fino-Food Kft. is díjat nyert.
A Gulfood nemcsak a folyamatosan növekvő emirátusi piacra, hanem az közel-keleti és ázsiai térségre is kijutási lehetőséget teremthet. Ezért az AMC célja, hogy minél több magyarországi élelmiszergyártó cég számára biztosítson exportfejlesztési lehetőséget a nemzetközi szakkiállításokon, ahol a hazai cégek bemutatkozhatnak az arab térség importőrei előtt.