Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Hatvan százalékra csökkent a magyar élelmiszerek aránya a boltokban

2015. május 7., 10:27

Mintegy 300 milliárd forint fejlesztési forrás használható fel az élelmiszeripar megújítására az elfogadásra váró Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégia alapján - mondta Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára.

Zsigó Róbert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. szakmai napján hangsúlyozta, hogy a fejlesztési lehetőségek az élelmiszeriparban versenyképesebb, innovatívabb és eredményesebb vállalkozásokat, valamint bővülő foglalkoztatást jelenthetnek. Az Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégiát a kormány hamarosan elfogadhatja, miután tavaly decemberben már jóváhagyta a dokumentumról szóló jelentést.

Míg a kilencvenes évek elején a bolti kínálat mintegy 92 százalékát adták a magyar élelmiszerek, az arány 60-65 százalékra csökkent, a kormány pedig több lépésről is döntött az arányok javítása érdekében, 2012 szeptemberében például hatályba lépett a magyar termék rendelet.

Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta: jelenleg a Magyar termék, a Hazai termék és a Hazai feldolgozású termék védjegy mintegy 3200 terméken található meg. A védjegy használata pénzbe kerül, az éves, 50 ezertől 900 ezer forintig terjedő díjat a vállalatok árbevételük alapján fizetik. A maximális díjat évi 8 milliárd forint éves árbevétel felett kell fizetni.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat