Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Húsvétkor a tojás az egyik legnagyobb sláger

2017. április 18., 09:41

Jelentősen nőtt a sonka, a tojás, a csokoládé és az alkoholos italok forgalma tavaly húsvétkor a KSH összesítése alapján. A nagyobb áruházak idén is jelentős forgalmat bonyolítottak le.

A KSH tájékoztatása szerint a húsvétkor sonkára és szalámira kiadott összeg (fejenként 1209 forint) csaknem 40 százalékkal volt magasabb a havi átlagértéknél 2016-ban. A tojás esetében ez az arány megközelítette a 25 százalékot, alkoholos italoknál pedig a 75 százalékot. A KSH összesítése alapján a háztartások egy főre jutó fogyasztási kiadása 2016 márciusában megközelítette a 75 ezer forintot, ennek csaknem 30 százalékát az élelmiszerek és az alkoholos italok tették ki.

Az MTI által korábban megkérdezett üzletláncok idén is erős forgalomra számítottak, várakozásaik szerint a sonka, a tojás és a csokoládé lehet a legkeresettebb termék. A Spar szerint egyes húsfélék forgalma akár 50 százalékkal, az édességeké pedig 70 százalékkal is nőhet az ünnepi héten. A Baromfi Termék Tanács tájékoztatása szerint a húsvéti szezonban átlagosan 200-230 millió tojás fogy, ami az éves fogyasztás 8-10 százalékát jelenti.

 

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat