Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Japán fontos célországa a magyar agrárexportnak

2017. június 21., 14:23

Japán az unión kívül a magyar élelmiszerexport legfőbb célországa, ezért is lett az idei Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) díszvendége - jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter.

Japán dinamikusan bővülő piaca a magyar termékeknek, és egyben Magyarországon a legnagyobb ázsiai beruházó. Így Magyarország nagy várakozással tekint a távol-keleti szigetország bemutatkozására a 78., szeptember második felében megrendezendő OMÉK-on. A japán emberek előszeretettel fogyasztják a jó minőségű, magyar prémium termékeket. Példaként említette erre a mangalicából készült magyar élelmiszereket – mondta Fazekas Sándor.

Dzsunicsi Koszuge, Japán magyarországi nagykövete arról beszélt, hogy a távol-keleti szigetország kormánya a köz- és magánszférával közösen tesz erőfeszítéseket a japán élelmiszeripari termékek megismertetésére a világban, és az export növelésére. Ebbe a folyamatba illeszkedik a budapesti bemutatkozás.

Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére közölte: idei költségvetésük mintegy 3 milliárd forint. Ebből az OMÉK-ra 1,2 milliárd forint költhető, amit a kormány további 600 millió forinttal toldott meg. Remélik, hogy a látogatók és a kiállítók száma is több lesz a két évvel ezelőttinél, amikor 87 ezren látogattak ki a 900 kiállítót felvonultató vásárra - mondta az ügyvezető igazgató.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat