Jövő évtől növekszik a hazai termékek aránya a közétkeztetésben
2021. november 12., 14:15
A közétkeztetésben 2022. január 1-jétől 60 százalékra, 2023. január 1-jétől pedig 80 százalékra kell emelni a hazai termékek arányát, ezt már tartalmazzák az idén szeptember 1-jétől megkötött közétkeztetési közbeszerzések. Most 50 százalékos a magyar termékek aránya a közétkeztetésben.
A kiskereskedelmi üzletekben a magyar termékek aránya átlagosan 70 százalék – állapította meg egy konferencián Erdős Norbert, az agrártárca államtitkára. A magyar kereskedelmi láncoknál ez az arány több mint 80 százalék, a külföldi kereskedelmi láncoknál pedig 60 százalék, de van, ahol az 50 százalékot is alig haladja meg.
Az utóbbi időben egy másik kormányrendeletet is elfogadtak, amely a kistermelők lehetőségeit bővítette. A rendelet értelmében a kistermelők áruikkal már nem szorulnak be 40 kilométeres körzetükbe vagy saját megyéjükbe, Budapesten kívül bárhol árusíthatják termékeiket. Ez a területi bővítés minden feldolgozott termék, alapélelmiszer esetében igaz, kivéve a friss húsokat, amelyeknél továbbra is megmaradt a 40 kilométeres körzetre vonatkozó szabály.