Kampányokkal növelnék a vásárlói tudatosságot
2017. július 27., 09:14
A vásárlói tudatosság hatékony eszköz lehet a gyengébb minőségű élelmiszerek visszaszorításában, ezért a kormány szemléletformáló és tájékoztató kampányokat szervez, valamint új védjegyeket vezet be - mondta Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára az M1 aktuális csatorna műsorában.
A kampányok során arra szeretnék felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy a vásárlás során mire érdemes figyelniük, a kínálatból pedig a magyar gyártók termékeit érdemes választaniuk – mondta Zsigó Róbert. Kiemelte emellett a védjegyek és a minősítési rendszerek, valamint a szigorúbb ellenőrzések jelentőségét, amellyel - mint fogalmazott - kiszűrhetőek a tisztességtelen vállalkozások. Felidézte, hogy a kormány 2 hete elfogadott 20 pontos élelmiszerbiztonsági akcióterve a Magyar élelmiszerkönyv módosításával az élelmiszerek minőségét, valamint az ellenőrzéseket végző hatóságok személyi és technikai feltételeit is javítja. Az államtitkár szerint az intézkedések 3-4 éven belül meghozhatják a kívánt eredményeket.
A kettős élelmiszerminőség kapcsán Zsigó Róbert hangsúlyozta: a silányabb termékek forgalmazása az európai közös piac problémája, amelynek mielőbbi megoldásához széleskörű összefogásra van szükség. Hozzátette, hogy a fogyasztók érdekét védi a Brüsszelnek elküldött jogszabályi javaslat is, amely szerint a gyártóknak jelölniük kell, ha termékük a többi országtól eltérő minőségben kerül Magyarországra. A tervezet notifikációs eljárása augusztus végén zárulhat le - közölte az államtitkár.