Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Takarék - Több mint bank. Agrármarketing Centrum

Kétszázmillió eurót fordít Brüsszel az agrártermékek népszerűsítésére

2019. november 21., 09:12

Az Európai Bizottság 2020-ban 200,9 millió eurót fordít az európai agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítésének finanszírozására az unión belül és kívül egyaránt.

A bizottság elfogadta 2020-as promóciós munkaprogramját, amely a támogatandó fő prioritásokat határozza meg. Az agrár-élelmiszeripari termékek promóciójára vonatkozó uniós szakpolitika célja, hogy segítsen az ágazatnak kihasználni a bővülő és egyre dinamikusabb globális agrár-élelmiszeripari piacot, felhívja a figyelmet – többek között a biogazdálkodásban is alkalmazott – minőségrendszerekre, valamint segítsen a termelőknek, akik piaci zavarokkal néznek szembe.

2020-ban a költségvetés több mint felét (118 millió eurót) olyan kampányokra fordítják, amelyek unión kívüli, nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokat céloznak, mint az Egyesült Államok, Japán, Kanada, Kína, Korea és Mexikó. A kampányok várhatóan fokozzák az uniós agrár-élelmiszeripari termékek versenyképességét és fogyasztását, növelik azok ismertségét és piaci részesedését a célországokban.

A kampányok emellett tájékoztatják az uniós és a globális fogyasztókat a különböző uniós minőségrendszerekről és címkékről, például a földrajzi jelzésekről vagy a biotermékekről. A kampányok továbbá hangsúlyt fektetnek a magas szintű biztonsági és minőségi szabványokra, valamint az uniós agrár-élelmiszeripari termékek sokszínűségére és hagyományos sajátosságaira.

A 2020-as kampányokra vonatkozó pályázati felhívásokat a bizottság 2020 januárjában teszi közzé. Kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységeket folytató agrár-élelmiszeripari szervek széles köre jogosult a támogatás megpályázására és programjavaslatok benyújtására.

Úgynevezett „egyszerű programokat” nyújthat be egy vagy több, ugyanazon tagállamban székhellyel rendelkező szervezet; „összetett programmal” legalább két tagállamból legalább két pályázó szervezet, illetve egy vagy több európai szervezet pályázhat. 2020-ra 100 millió eurót különítettek el egyszerű programokra és 91,4 milliót összetett programokra.

További 9,5 millió euró fordítható a bizottság saját kezdeményezéseire. Ebből finanszírozhatók a vásárokon és kommunikációs kampányokban való részvételek, valamint a mezőgazdaságért és a vidékfejlesztésért felelős biztos ágazati delegációk kíséretében tett diplomáciai erőfeszítései. Ezekre a kezdeményezésekre további 17,2 millió euró – a 2019-es promóciós programból fennmaradt összeg – fordítható.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat