Kiemelten kezelik az agrármarketing-programokat
2015. április 21., 10:20
Megújul a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.), a turizmus és az agrármarketing-programok hatékonyabb támogatása érdekében - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. Egyik kiemelt feladat lesz a mezőgazdasági termékek, hungarikumok támogatása is.
A tárca tájékoztatása szerint a turisztikai ágazatot összefogó intézmény egyik kiemelt feladata lesz a részben uniós forrásokból is támogatott turisztikai vállalkozások, illetve mezőgazdasági termékek, hungarikumok népszerűsítése Magyarországon és külföldön.
Ennek érdekében a marketingtevékenységre, az ágazat által nyújtott újdonságok megismertetésére az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a zrt.-nek - idézte a közlemény Varga Mihályt. A nemzetgazdasági miniszter úgy véli, a Magyar Turizmus Zrt.-nek mindent meg kell tennie, hogy az elmúlt évekhez hasonló bővülés legyen a turisztikai ágazatban, még több hazai és külföldi vendég töltse szabadidejét magyarországi szálláshelyeken és fogyasszon magyar termékeket.
A közlemény emlékeztetett, hogy tavaly Magyarországon 7,2 százalékkal több, összesen 9,5 millió vendég 5,4 százalékkal több, 24,2 millió vendégéjszakát töltött el a szálláshelyeken. A belföldi vendégek száma 10 százalékkal, a tőlük származó bruttó szállásdíj-bevétel pedig mintegy 15 százalékkal emelkedett, a külföldiektől származó szállásdíj-növekedés pedig csaknem elérte a 11 százalékot 2014-ben.