Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Kissé drágulhatnak a füstölt húsáruk az idei húsvéti szezonban

2014. április 11., 10:52

A tavalyival egyező mennyiség eladásra, értékben viszont 2-3 százalékos növekedés várható az idén a húsvéti füstölt áruk piacán. Összesen 4 ezer tonna sonka fogyhat el.

A Nielsen Piackutató tavalyi adatai szerint húsvétkor a füstölt termékekből mintegy 4 ezer tonnát értékesítettek az országban, mintegy 5 milliárd forintért. A füstölt áruk mintegy 40 százalékát adják el a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódóan.

Orosz András, a Tesco-Global Áruházak Zrt. marketing operációs igazgatója szerint a Tesco áruházak az idén mintegy 1300-1400 tonna füstölt árut értékesítenek húsvétkor. Ennek a mennyiségnek a 80-90 százaléka a sonka termékkörbe sorolt áru.

Ámann Gábor, a Pick kereskedelmi igazgatója az MTI kérdésére elmondta: a társaság évente mintegy 3000 tonna sonkát állít elő. A cég füstölt áru termelése gyakorlatilag 100 százalékban sonkából áll - emlékeztetett.

Mindezt Madarász László, a Pick marketig igazgatója azzal egészítette ki, hogy a vásárlók többsége a tradicionális, hagyományos, elsősorban a kötözött sonkákat keresi, amikor vásárol. A cég termelése ehhez igazodik.

Ezt megerősítette a Tesco marketing operációs igazgatója is, s közölte, a Pick Szeged Zrt. állítja elő a Tesco saját márkás sonkáit is. Bajkai Andrea, a Tesco minőségbiztosítási vezetője kifejtette, a füstölt árukat is, mint minden más forgalmazott terméket, szigorúan ellenőrzik, hogy a vásárló csak kifogástalan árut vehessen az áruházakban.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat