Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Közepesnél gyengébb a hazai cégek innovációs teljesítménye

2021. július 20., 18:46

A K&H újonnan elindított innovációs indexe első alkalommal a közepesnél gyengébb teljesítményt mutat, az idei első fél évben 31 ponton zárt.

A legjobb eredményt, 38 ponttal a 10 milliárd forintot meghaladó árbevételű nagyvállalatok érték el. A leginnovatívabb ágazatok közé az ipar és a szolgáltató szektor tartozik, miközben a mezőgazdaság az ágazati bontás szerint a sor végén kullog.

A magyar cégek jelentős része nem állította le a fejlesztéseket a járvány alatt, a vállalatok 43 százaléka vezetett be új terméket vagy szolgáltatást az elmúlt két évben, a legnagyobb cégeknél ez az arány elérte a 70 százalékot - olvasható a pénzintézet közleményében. A cégek 42 százaléka tervezi újabb termék vagy szolgáltatás piacra dobását a következő egy évben.

A K&H megállapítása szerint sok cég előremenekül, új termékek bevezetésével, automatizálással, digitális innovációval próbálja ellensúlyozni a válság miatt kieső bevételeket. A válaszadó cégek mindössze 36 százaléka tartja fontosnak a digitális átállást, 45 százalékuknak ez jelenleg nem lényegi kérdés.

A magyar vállalati szektor lemaradásban van az úgynevezett big data területén, azaz a nagy mennyiségű adatok feldolgozását tekintve, mindössze 10-20 százalékuk foglalkozik ezzel. A cégek mindössze 5-10 százaléka használ valamilyen mesterséges intelligencián alapuló alkalmazást, a többiek nem is számolnak ilyen megoldásokkal.

A vállalatok leginkább forráshiány miatt nem fektetnek az innovációba, amin enyhíthet, hogy az elmúlt időszakban sorra jelennek meg a kedvezményes, akár államilag is támogatott finanszírozási eszközök.

Míg a vállalatok kétharmada a szektorában az átlagosnál innovatívabbnak vallja magát, csak minden nyolcadiknak van írott innovációs stratégiája, és a működési költségüknek átlagosan 5 százalékát - a cégek fele alig 1 százalékot - költik digitalizációra. A kutatás keretében 360, a magyar magánszektor 32 ezer vállalatát reprezentáló, 300 millió forintot meghaladó árbevételű cég nyilatkozott az innovációs, digitális lépéseikről és terveikről.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat