Magyar cégek is bemutatkoznak az amszterdami sajátmárkás kiállításon
2025. május 21., 21:26
Megnyílt a PLMA World of Private Label-Kereskedelmi Márkák Kiállítása, ami egyre népszerűbb a kereskedők és a gyártók körében, akik a sajátmárkás termékek piacán keresnek új üzleti lehetőségeket és partnereket. Az amszterdami szakmai vásáron 20 magyar élelmiszeripari vállalkozás mutatkozik be a nemzetközi közönség előtt - közölte az Agrármarketing Centrum (AMC).
A sajátmárkás termékek Európa több országában már 40 százalék fölötti piaci részesedést érnek el, további kilenc országban pedig meghaladják a 30 százalékot. A világjárvány alatt is megőrizték erős piaci pozíciójukat, köszönhetően versenyképes áruknak és javuló minőségüknek.
A közlemény szerint az AMC idén egy 198 négyzetméteres közösségi standot üzemeltet a kiállításon, ahol külön hangsúlyt kap az AMC exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program, amely többek között a magyar termékek iránt érdeklődő beszerzőket regisztrálja a program online rendszerébe.
A magyar kiállítók nagy része évről évre részt vesz az eseményen, ahol a termékek palettája ezúttal is igen színes: a szakmai látogatók többek között füstölt hústermékekkel, száraztésztákkal, konzervekkel és befőttekkel, fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel, zabszeletekkel, müzlikkel és kekszekkel bővíthetik termékportfoliójukat, amelyeket az áruházláncok, üzletek figyelmébe ajánlhatnak.
A rendezvényen tavaly 2961 kiállító és 18 000 szakmai látogató vett részt. A PLMA kiállítás külön pavilonokban biztosít helyet az élelmiszeripari, valamint a non-food termékeket gyártó cégek számára. A bemutatott termékkategóriák között megtalálhatóak a friss és fagyasztott élelmiszerek, a szárazáruk és italok, a kozmetikumok, egészség- és szépségipari termékek, a háztartási és konyhai felszerelések, az autóápolási termékek, valamint a kertészeti cikkek.