Második tárgynegyedéves átmeneti támogatás és állatjóléti támogatás: fontos határidők októberben
2021. október 4., 09:51
Hamarosan esedékessé válik az idei második tárgynegyedévre eső baromfiágazati átmeneti támogatás, illetve állatjóléti kifizetési kérelem benyújtása. A Baromfi Termék Tanács (BTT) kéri tagjait, hogy a szükséges szakmai ellenőrzési lapokat minél hamarabb adják postára.
A Magyar Államkincstár 21/2021. (IV. 15.) és 22/2021. (IV. 14.) számú közleményei alapján hamarosan esedékes a 11/2019. (IV. 1.) AM rendelet szerinti 2021/2022. támogatási év II. tárgynegyedévére vonatkozó átmeneti támogatás valamint állatjóléti támogatási kifizetési kérelem benyújtása.
A közlemény és a nyomtatványok megtalálhatók a kincstár honlapján.
Átmeneti támogatás: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/hu_HU/kozlemenyek/-/kozlemeny/21-2021-iv-15-szamu-kincstar-kozlemeny
Kifizetési kérelem: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/kozlemenyek/-/kozlemeny/22-2021-iv-15-szamu-kincstar-kozlemeny
Az átmeneti támogatás iránti kérelem kizárólag az ügyfélkapus azonosítást (bejelentkezést) követően érhető el elektronikus kérelemkitöltő felületen. A kérelem a kincstár által erre a célra kialakított elektronikus űrlapon október 16. 09:00:00 és október 31. 23:59:59 között a www.mvh.allamkincstar.gov.hu / Elektronikus ügyintézés / Alkalmazás megnyitása / Elektronikus kérelemkezelés / Válságkezelő Program Átmeneti Támogatások / Válságkezelő Program – Baromfi állatjóléti átmeneti támogatás menüponton keresztül tölthető ki és nyújtható be.
11/2019. (IV. 1.) AM rendelet szerinti kifizetési kérelmek:
A II. tárgynegyedévi (július 16. – október 15.) kifizetési kérelmek október 16. 09:00:00 és október 31. 23:59:59 között nyújthatók be a kincstár felé elektronikus úton a következő felületen: www.mvh.allamkincstar.gov.hu / Elektronikus ügyintézés / Alkalmazás megnyitása / Elektronikus kérelemkezelés / Piaci intézkedések / Nemzeti támogatások / Állatjóléti támogatások / Baromfi állatjóléti támogatás - Kifizetési kérelem.
A szakmai ellenőrzési lapot (N0847) továbbra is papír alapon fogadja a BTT, benyújtási határidő: október 25. Amennyiben az igénylő e határidőig nem nyújtja be a BTT-hez a szakmai ellenőrzési lapot, és ezért a tárgynegyedévre vonatkozóan a benyújtási időszak utolsó napját követő harmincadik napig nem érkezik be a BTT által ellenjegyzett szakmai ellenőrzési lap a kincstárhoz, a kifizetési kérelmet a kincstár elutasítja. A szakmai ellenőrzési lap benyújtásánál hiánypótlásra nincs lehetőség.
A BTT kéri tagjait, hogy a szakmai ellenőrzési lapokat mielőbb adják postára. A gyorsabb ügyintézés érdekében a terméktanács kéri, hogy a beküldött dokumentumokat ne tűzzék össze.
Az ellenjegyzett szakmai lapokat és a tagsági igazolásokat a BTT elektronikus úton továbbítja a kincstár részére - az ügyfél tájékoztatásával egyidejűleg -, így ezzel a tagoknak további teendője nem lesz.