Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Milyen szempontok szerint választanak élelmiszereket az európai fogyasztók?

2025. június 16., 08:58

Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós partnerekből álló „Európai Állattenyésztés Hangja” elnevezésű csoport újabb kommunikációs anyagában a McKinsey & Company és az EuroCommerce által közösen kidolgozott, az élelmiszer-kiskereskedelemben tapasztalható trendeket elemző jelentés főbb megállapításait mutatja be. Az európai fogyasztók egyre inkább az ételek táplálkozási előnyeinek figyelembevételével és azoknak a személyes jólétükhöz való hozzájárulása alapján választják ki az élelmiszereket, nem pedig kizárólag etikai vagy környezetvédelmi megfontolások alapján.

A „Less Green, Go Leaner”, azaz a „Kevesebb környezeti szempont, nagyobb egészségtudatosság” kifejezés hatékonyan ragadja meg és érzékelteti az európai fogyasztók változó táplálkozási preferenciáit. Amint azt a The State of Grocery Retail Europe 2025 című kiadvány is kiemeli, a fogyasztók részéről a környezeti szempontból fenntartható étkezési szokások irányából egyértelmű elmozdulás történt a személyes egészség és a funkcionális táplálkozás felé. Ez a megállapítás központi elemként jelenik meg a jelentésben, amelyet a McKinsey & Company, a világ egyik vezető üzleti tanácsadó cége és az európai kis- és nagykereskedelmi ágazatot képviselő EuroCommerce közösen dolgozott ki.

Az ötödik kiadásában a jelentés átfogóan elemzi azokat a trendeket, amelyek az élelmiszer-kiskereskedelemben 2025-ben és az azt követő időszakban érvényesülnek. A jelentés a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok négy vezérigazgatójával készített exkluzív interjúkra, több mint 30 magas rangú iparági vezető véleményére, valamint 13 európai ország több mint 14 000 fogyasztójának válaszaira támaszkodik. Ezek az eredmények a fogyasztói prioritások jelentős változását mutatják: az európaiak egyre inkább az ételek táplálkozási előnyeinek figyelembevételével és azoknak a személyes jólétükhöz való hozzájárulása alapján választják ki az élelmiszereket, nem pedig kizárólag etikai vagy környezetvédelmi megfontolások alapján.

A teljes cikk itt tekinthető meg.

                   

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat