Négy százalékkal nőtt tavaly a COOP csoport forgalma
2019. május 24., 08:47
Mintegy 4 százalékos növekedéssel 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP csoport 2018-ban. Ezzel az egyre élesedő kereskedelmi verseny ellenére is őrzik piaci pozíciójukat - közölte a CO-OP Hungary Zrt. az MTI-vel szerdán, a budapesti közgyűlését követően.
Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója szerint a csoport pozitív és stabil környezetben gazdálkodott, a főbb mutatók kissé javultak az egy évvel korábbihoz képest. A COOP piaci részesedése ezzel hosszú idő óta stabil, a magyar tulajdonú üzletlánc továbbra is a második szereplő a kereskedelmi szektorban.
Pekó László, a társaság igazgatóságának elnöke azt hangsúlyozta, hogy a kereskedelmi láncok között a Coop lefedettsége kiemelkedő, az üzletlánc a legtöbb, csaknem 1600 magyar településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki. A legkisebb, 2 ezer fő alatti kistelepüléseken azonban rendkívül nehéz gazdaságosan működtetni a boltokat, jóllehet ezek nem csupán az egyetlen kereskedelmi szereplők az adott falvakban, hanem gyakorta az önkormányzatot leszámítva az egyetlen foglalkoztatók is.
Tárgyalásokat folytatnak a kormánnyal, hogy milyen formában lehetne támogatással - üzemeltetőtől függetlenül - fenntartani a kereskedelmet a kisebb lélekszámú és gyakorta alacsonyabb vásárlóerejű falvakban, és ezzel megtartani a kistelepülési üzleteket. A Coop elkötelezett a falvak és az ott élő vásárlók iránt - tette hozzá. A csoport több mint 30 ezer dolgozót foglalkoztat, országszerte 2500 üzlettel rendelkezik.