Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Német dioxinbotrány: kampányt indítana a fogyasztók megnyeréséért a BTT

2011. január 18., 11:33

Sürgősséggel meg szeretné kezdeni a Baromfi Termék Tanács (BTT) a biztonságos és jó minőségi magyar baromfitermékek kommunikációját a hazai fogyasztók bizalmának megőrzéséért és a beszállítói státus megtartásáért - áll a Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszterhez írt BTT-levélben. Bár a magyar hatóságok a jelenlegi német dioxinbotrányt tárgyilagosan és szakszerűen kezelték, a terméktanács mégis szükségesnek tart egy intenzív, pozitív tartalmú médiakampányt a fogyasztói bizalom visszaállítására az Agrármarketing Centrum forrásainak bevonásával. A BTT levelét az alábbiakban olvashatják.

Dr. Fazekas Sándor Miniszter Úr részére

Vidékfejlesztési Minisztérium

Budapest, Kossuth Lajos tér 11.

1055

Tisztelt Miniszter Úr!

Az elmúlt időszak németországi eredetű dioxinbotránya rendkívül kedvezőtlen módon érintette a hazai baromfihús- és tojásszektor forgalmát.

Sajnos azok az élelmiszerbotrányok, amelyeknek Magyarország évek óta szenvedő alanya, nemcsak a hazai fogyasztók bizalmát rombolják, hanem a "hírbe hozott" élelmiszerek tekintetében jelentős fogyasztáscsökkentést okoznak.

Bár a magyar hatóságok a jelenlegi dioxin botrányt tárgyilagosan és szakszerűen kezelték és kommunikálták, mégis szükségesnek tartjuk a fogyasztói bizalom visszaállítására egy intenzív, pozitív tartalmú média kampány lefolytatását.

A négy évvel ezelőtti madárinfluenza pánik lecsengését követően, sikeres kommunikációt hajtottunk végre. A kommunikáció üzenetében a védjegyes "Magyar Baromfi" és a magyar "Koronás Tojás" fogyasztására biztattuk a magyar vásárlókat.

Arra szeretnénk kérni Miniszter Urat, hogy a magyar baromfitermékek és tojás promóciójára az Agrármarketing Centrum forrásaiból - pályázati úton elnyerhető - pénzeszközöket biztosítson.

Mindenki által közismert, hogy az áruházláncok az őket ért különadó terheket egyrészt beszállítóikra kívánják hárítani, másrészt külföldi eredetű élelmiszerek forgalmazásával próbálnak nyomást gyakorolni a hazai élelmiszerek szállítóira.

A fentiek ismeretében, sürgősséggel meg szeretnénk kezdeni a biztonságos és jó minőségi magyar baromfitermékek kommunikációját a hazai fogyasztók bizalmának megőrzéséért, valamint a beszállítói státusunk megtartásáért.

Ehhez kérem Miniszter Úr támogató segítségét!

Budapest, 2011. január 14.

Tisztelettel:

Bárány László,

a Baromfi Termék Tanács elnöke

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat