Német dioxinbotrány: kampányt indítana a fogyasztók megnyeréséért a BTT
2011. január 18., 11:33
Sürgősséggel meg szeretné kezdeni a Baromfi Termék Tanács (BTT) a biztonságos és jó minőségi magyar baromfitermékek kommunikációját a hazai fogyasztók bizalmának megőrzéséért és a beszállítói státus megtartásáért - áll a Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszterhez írt BTT-levélben. Bár a magyar hatóságok a jelenlegi német dioxinbotrányt tárgyilagosan és szakszerűen kezelték, a terméktanács mégis szükségesnek tart egy intenzív, pozitív tartalmú médiakampányt a fogyasztói bizalom visszaállítására az Agrármarketing Centrum forrásainak bevonásával. A BTT levelét az alábbiakban olvashatják.
Dr. Fazekas Sándor Miniszter Úr részére
Vidékfejlesztési Minisztérium
Budapest, Kossuth Lajos tér 11.
1055
Tisztelt Miniszter Úr!
Az elmúlt időszak németországi eredetű dioxinbotránya rendkívül kedvezőtlen módon érintette a hazai baromfihús- és tojásszektor forgalmát.
Sajnos azok az élelmiszerbotrányok, amelyeknek Magyarország évek óta szenvedő alanya, nemcsak a hazai fogyasztók bizalmát rombolják, hanem a "hírbe hozott" élelmiszerek tekintetében jelentős fogyasztáscsökkentést okoznak.
Bár a magyar hatóságok a jelenlegi dioxin botrányt tárgyilagosan és szakszerűen kezelték és kommunikálták, mégis szükségesnek tartjuk a fogyasztói bizalom visszaállítására egy intenzív, pozitív tartalmú média kampány lefolytatását.
A négy évvel ezelőtti madárinfluenza pánik lecsengését követően, sikeres kommunikációt hajtottunk végre. A kommunikáció üzenetében a védjegyes "Magyar Baromfi" és a magyar "Koronás Tojás" fogyasztására biztattuk a magyar vásárlókat.
Arra szeretnénk kérni Miniszter Urat, hogy a magyar baromfitermékek és tojás promóciójára az Agrármarketing Centrum forrásaiból - pályázati úton elnyerhető - pénzeszközöket biztosítson.
Mindenki által közismert, hogy az áruházláncok az őket ért különadó terheket egyrészt beszállítóikra kívánják hárítani, másrészt külföldi eredetű élelmiszerek forgalmazásával próbálnak nyomást gyakorolni a hazai élelmiszerek szállítóira.
A fentiek ismeretében, sürgősséggel meg szeretnénk kezdeni a biztonságos és jó minőségi magyar baromfitermékek kommunikációját a hazai fogyasztók bizalmának megőrzéséért, valamint a beszállítói státusunk megtartásáért.
Ehhez kérem Miniszter Úr támogató segítségét!
Budapest, 2011. január 14.
Tisztelettel:
Bárány László,
a Baromfi Termék Tanács elnöke