Nőtt az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom a tavalyi negyedik negyedévben
2014. február 28., 08:43
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem élelmiszerből, háztartási vegyiáruból és kozmetikumból származó bevétele 0,4 százalékkal nőtt tavaly a negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz viszonyítva - közölte a Nielsen piackutató vállalat.
Az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok átlagára 3,7 százalékkal nőtt, mennyiségben átlagosan 3,3 százalékkal kevesebbet adtak el Magyarországon azélelmiszerboltok tavaly október-decemberben, mint egy évvel korábban.
A vizsgált huszonegy európai ország értékben mért nominális forgalmának átlag 1,7 százalékos növekedése kisebb, mint a harmadik negyedévi 3,0 százalék. A legnagyobb mértékű növekedést Törökországban és Portugáliában mérte a Nielsen, 8, illetve 5 százalékkal. Csökkent viszont az eladás nominálisan öt országban, Lengyelországban, Görögországban, Csehországban, Dániában és Írországban, mindegyikben 1-1 százalékkal.
Az elemzés szerint Európában az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum átlagárak 2011 eleje óta a legalacsonyabb mértékben, 2,3 százalékkal emelkedtek tavaly október-december között. A Nielsen ebből a szempontból is Törökországban és Portugáliában mérte a legnagyobb növekedést 5, illetve 4 százalékkal. Görögországban és Svájcban viszont csökkentek az árak, 2 illetve 1 százalékkal.
Magyarországgal együtt tizenhárom országban csökkent a mennyiségi eladás a vizsgált országok közül.Általános európai jelenség, hogy mennyiségben nem sikerül növelni az eladást - idézi a közlemény Jean-Jacques Vandenheede-t, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatóját.