Stratégiai megállapodás az agrármarketingért
2015. október 26., 09:45
Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Nemzetstratégiai Kutatóintézet (NK) és a Magyar Turizmus (MT) Zrt., ami a két szervezet szerint újabb lépés egy Kárpát-medencei, az élet minden területét felölelő közös tér kialakítása felé. Az együttműködés kiterjed az agrármarketingre is.
A megállapodást Szász Jenő, az NK elnöke és Glázer Tamás, az MT Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese írta alá. Az NK és az MT Zrt. kiemelten kezeli a magyar vidék, az ország kultúrájának, történelmének, hagyományainak, természeti értékeinek, hungarikumainak népszerűsítését a fő és a feltörekvő küldőpiacokon. Közös céljuk Magyarország, a magyar történelmi és kulturális örökség értékeinek és jellegzetességeinek bemutatása.
A stratégiai partnerek a szerződés keretei között együttműködnek a Kárpát-medencei szintű fejlesztési koncepciók összeállításában és folyamatos továbbfejlesztésében, különös tekintettel a turizmusra, a térségi- és vidékfejlesztésre és az agráriumra, valamint az ezt támogató tevékenységekre. A felek megállapodtak továbbá, hogy közös alkotómunkával hozzájárulnak a nemzetegyesítés fejlesztési programjának tervezéséhez és megvalósításához, kiemelten a határokon átívelő turisztikai kezdeményezések kapcsán.
A két szervezet a 2014-2020 közötti középtávú stratégiai fejlesztési időszakban kiemelt hangsúllyal kezeli a magyarországi operatív programokból, az európai területi együttműködés programjaiból, valamint a közvetlen brüsszeli pályázati forrásokból adódó lehetőségeket.
Az NK és az MT Zrt. kölcsönös tájékoztatással és adatszolgáltatással segíti a közös munkát, a célokhoz rendelten megismerhetővé teszik egymás számára stratégiai elképzeléseiket, illetve a szükséges és lehetséges mértékig törekednek összehangolni azokat. A kormányzati koncepcióval összhangban az állami szervezetek célja, hogy az egymással kapcsolódó tevékenységi területeken az egymást erősítő pozitív kölcsönhatás minél nagyobb mértékben érvényesüljön.