Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Szlovéniában folytatódik a Hungarian Food Business Program

2024. november 28., 10:06

Szlovénia fővárosa, Ljubljana ad otthont az Agrármarketing Centrum (AMC) által létrehozott, a magyar élelmiszergyártók exportpiaci megjelentését segítő Hungarian Food Business Program újabb üzletfejlesztési állomásának.

Az Agrárminisztérium tájékoztatás szerint mára a magyar élelmiszeripar a feldolgozott termékeinek 43-45 százalékát az exportpiacokon értékesíti. A számok az elmúlt közel másfél évtized agrár-élelmiszer külkereskedelmi adatait nézve is biztatóak.

A magyar agrárexport 2010 és 2023 között 129 százalékkal, a külkereskedelmi többlet 65 százalékkal bővült. Kulcsfontosságú, hogy az exportszerkezeten belül a feldolgozott termékek aránya is jelentősen, 62 százalékról 74 százalékra növekedett.

Ezt a pozitív folyamatot támasztotta alá az elmúlt egy évtizedben élelmiszeripari fejlesztésekre uniós és hazai forrásokból odaítélt mintegy 800 milliárd forint is. Az árualap növekedését, a hazai termelési hatékonyság további javulását erősíti a következő években megvalósuló újabb fejlesztési hullám.

A magyar élelmiszeripari cégek perspektívát látnak a tevékenységükben, hiszen a legutóbbi európai uniós társfinanszírozásból, a Közös Agárpolitika keretei között meghirdetett élelmiszeripari pályázati felhívásra több mint 760 milliárd forint támogatási igény érkezett.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat