Baromfi Termék Tanács
HU, de tojás! Az Európai Bizottság adatai az európai baromfipiacról BTT-MOL együttműködés Víziszárnyas-termékek előállításának kódexe Sigillanda tojásbélyegzők MBH Bank - Agrárcentrum Agrármarketing Centrum

Talpra akarja állítani az élelmiszeripart a kormány

2014. augusztus 12., 13:09

A kormány egyik legfontosabb célkitűzése, hogy a magyar élelmiszeripart talpra állítsa, megerősítse és a nemzetgazdasági egyik húzóágazatává tegye - mondta Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár egy díjkiosztón, ahol először kaptak Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegyet sajátmárkás termékek.

A Tesco budaörsi áruházában nemrégiben hat beszállító vehette át 29 terméke után a kiváló minőséget tanúsító oklevelet, amelyet a KMÉ-védjegyrendszer megújításának köszönhetően ezután kereskedelmi láncok saját márkás élelmiszerei is elnyerhetnek - írja az MTI.

Zsigó Róbert a díjátadón elmondta: a magyar élelmiszeripar húzóágazattá tételének érdekében "az új uniós költségvetési ciklusban az előzőhöz képest háromszor-négyszer annyi forrást próbálunk biztosítani az élelmiszeripar fejlesztésére".

A megújulás kérdése kulcsfontosságú, és a kormányzat továbbra is ösztönözni kívánja, hogy a magyar termékek aránya a kereskedelmi láncokban a jelenleginél lényegesen magasabb legyen, a magyar élelmiszerlánc szereplői között pedig az eddiginél szorosabb együttműködés alakuljon ki. Az államtitkár a következő időszak nagy kihívásának nevezte, hogy a megújulás világszínvonalú technológiák átvételével történjen, és szorgalmazta, hogy növekedjen a termelői és feldolgozói integráció is.

Zsigó Róbert rámutatott: a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel ellátott termékek esetében a fogyasztó állami garanciát, egyfajta biztosítékot kap a kiváló minőséget illetően. A Földművelésügyi Minisztérium államtitkára szólt arról is, hogy az elmúlt időszakban a hazai élelmiszerek piacán már megfigyelhető, hogy a vásárlók számára az ár mellett a minőség is fontossá vált. A fogyasztók egyre tudatosabban választanak, és érték számukra az élelmiszer-biztonság és a termék magyar eredete is - mondta.

Bognár Lajos helyettes államtitkár a tanúsítványok átadásán kiemelte, hogy a közelmúltban megújult védjegyrendszerben szigorodtak a követelmények, az érzékszervi tulajdonságok mellett a termék megjelenése, a termékbiztonság, a fogyasztóbarát eljárások, az összetétel és a tápérték is fontos szempont a védjegy odaítélésekor. A helyettes államtitkár emlékeztetett rá, hogy ma már mintegy 70 cég több mint 430 terméke büszkélkedhet a logóval. Bognár Lajos üdvözölte, hogy a kereskedelmi láncok fontos tartják, hogy saját márkás termékeiket is kiváló színvonalra emeljék, a minisztérium pedig támogatja ezeket a törekvéseket.

Nigel Jones, a Tesco-Globál Áruházak Zrt. vezérigazgatója a díjátadón úgy fogalmazott, hogy az ünnepélyes esemény a Tesco beszállítóinak sikeréről, az általuk nyújtott minőség elismeréséről szól.

A vezérigazgató emlékeztetett rá: a Tesco jelenleg 1500 magyar vállalkozással áll kapcsolatban, több mint 20 ezer embernek adnak munkát, 3,5 millió magyar vásárlót szolgálnak ki hetente, és közvetlenül vagy közvetve egy százalékban járulnak hozzá a magyar GDP-hez.

A Tesco saját márkás termékei közül KMÉ-védjegyet viselhet ezután az Eisberg Hungary Kft. nyolc, a Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. egy, a Soós Tészta Kft. hat, a Sole-Mizzo Zrt. négy, a Tejmanufaktúra Kft. nyolc és a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó Zrt. két terméke.

Védjegyeink

Magyar Baromfi Koronás Tojás
Tojáskihívás
Tojásos ételek
Végy egy tojást! - Tojásos fogások
A tojás maga a csoda - Tojás kisokos
Impresszum | Jogi és adatvédelmi nyilatkozat