Tavaly is növelte árbevételét, de újra veszteséges volt a Spar Magyarország
2025. április 11., 08:55
A Spar Magyarország csaknem 1112 milliárd forint bruttó árbevételt ért el 2024-ben, ami 4,8 százalékkal több az előző évinél. Az eladott termékek mennyisége éves szinten mintegy 2 százalékkal nőtt, miközben a vállalat veszteséggel zárta az évet.
Heiszler Gabriella elnök-ügyvezető szerint a veszteség pontos összegét a vállalat éves beszámolójában május végén teszik majd közzé. A veszteség 2023-ban 18,2 milliárd forint volt. Az árrésstop a Sparnak havi 1,5 milliárd forint veszteséget jelent. A vállalat megérti az infláció csökkentését célzó kormányzati intézkedéseket, ezért a kiesést nem terhelték rá az árrésstop által nem érintett termékekre. A beszállítókkal ugyanakkor ártárgyalásokat kezdeményeztek, hogy az intézkedések költségeit ne csak a kereskedelem viselje; a költségek arányos részének az élelmiszerfeldolgozóknál, a gyártóknál is meg kellene jelennie.
Tavaly év végén a Spar-hálózathoz 652, különböző formátumú üzlet tartozott. Ebből 282 Spar szupermarket, 29 City Spar szupermarket, 36 Interspar hipermarket és 305 franchise partnerüzlet. A vállalat várakozása szerint hálózatuknak ebben az évben már több franchise üzlete lesz, mint saját üzemeltetésű.
A franchise hálózat éves forgalma 165,7 milliárd forint volt tavaly. Heiszler Gabriella kiemelte: a Spar jól működő franchise programot dolgozott ki magyar kis és középvállalkozások számára.
A Spar bicskei húsüzeme nettó 65,3 milliárd forintos forgalmat ért el, a vállalat saját becslése szerint önálló működése esetén a bicskei lenne Magyarország második legnagyobb húsüzeme. A perbáli húsüzem forgalma nettó 12 milliárd, a szendvicseket, salátákat és egyéb késztermékeket gyártó üzemé pedig nettó 3,4 milliárd forint volt. A Spar munkavállalóinak száma meghaladta a 17 ezret tavaly, ezzel az egyik legnagyobb munkaadó Magyarországon.
Heiszler Gabriella ismertette: a forgalmazott élelmiszer-termékek 90 százaléka hazai beszerzésből származik. A bolti forgalom egyharmadát a mintegy 4500 saját márkás termék adja.