Terjed az internetes élelmiszer-kereskedelem is
2018. december 1., 09:42
A világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami 1 százalékpontos növekedés 2017-hez képest - közölte a Nielsen a fogyasztók vásárlási szokásait feltérképező legújabb globális felmérése alapján.
A piackutató közleménye szerint az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók 26 százaléka vett már frissárut is a netről. Ez 15 százalékos növekedés 2016-2018 között. A napi fogyasztási cikkek online forgalma mintegy 70 milliárd dollárt tett hozzá az e-kereskedelemhez az elmúlt két évben. Magyarországon ez az arány alacsonyabb, százból hét online vásárló rendelt csomagolt élelmiszert, öt frissárut.
A fogyasztók akkor vásárolnak gyakrabban online csomagolt, illetve friss élelmiszert, ha bizonyos vásárlási opciókat és minőséggaranciát is kínál a kereskedő. A fogyasztók 49 százaléka mondta azt, hogy a kifogásolt minőségű termékre vonatkozó pénzvisszafizetési garancia ösztönzi az e-vásárlást. További 45 százalék nyilatkozott úgy, hogy vonzónak találja a helyettesítő termékek felkínálását, ha a kívánt termék nem elérhető, 44 százalék pedig kimondottan keresi az ingyenes kiszállítási opciót bizonyos összeghatár felett. A magyarok csaknem fele találja ösztönzőnek az ingyenes kiszállítást és a pénzvisszafizetést.