Tesztelik az Áldomás néven forgalmazott termékeket
2016. december 20., 09:16
Nyolc budapesti Príma üzletben december elején megkezdődött az Áldomás néven forgalomba hozott prémium minőségű magyar élelmiszerek kóstoltatással egybekötött tesztértékesítése.
A magyar állam célja az Áldomás közösségi márka létrehozásával és a termelők integrálásával, hogy a bel- és külpiaci értékesítésben hangsúlyos szerepet kapjanak a magas hozzáadott értékű magyar élelmiszerek – mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) államtitkára. A márkanév alatt egyebek között most olajokkal, tésztákkal, ecetekkel, édességekkel, organikus bioélelmiszerekkel, mangalicatermékekkel találkozhatnak a vásárlók.
Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatója közölte: eddig 130 termék nyerte el a fogyasztóbarát védjegyet, amellyel bekerülhet az Áldomás ernyőmárka alá. Vidéki őstermelők árui is megkaphatják ezt, amennyiben átmennek a szükséges minősítési folyamaton.
Az Áldomás márka az elmúlt egy évben számos külföldi piacon mutatkozott be. Elsőként a Taste of London gasztronómiai fesztiválon értékesítették az ernyőmárka élelmiszereit. A tapasztalatok alapján az MNKH azt tervezi, hogy több külföldi országban márkadisztribútorokkal köt szerződést.
Oláh Zsanett szerint a termékpalettát úgy alakították ki, hogy a termékek a legkülönfélébb piacon is megjelenhessenek. A skandináv piacon kelendők lehetnek például a magyar organikus bioélelmiszerek, míg Japánban a méz vagy a mangalicatermékek.
Az elmúlt hetekben elkezdődött a budapesti Príma boltokban mintegy 30, az Áldomás márka alá tartozó termék értékesítése. A termékeket forgalmazó üzletek arra számítanak, hogy ezek a termékek kelendőek lesznek a hazai piacon is, hiszen a vásárlók minőségi termékek iránti igénye folyamatosan nő.