Továbbra is a Tesco vezet a hazai élelmiszer-kereskedelemben
2011. április 22., 12:36
Tavaly is a Tesco bonyolította le a legnagyobb forgalmat a hazai élelmiszer-kereskedelemben - derül ki a Nielsen piackutató adataiból. Így nem változott a rangsor a láncok toplistáján. A Tescot két magyar tulajdonú kereskedelmi hálózat, a CBA és a Coop követi. A Nielsen a cégek saját közlése, illetve becslések alapján állította össze az élelmiszer és háztartási vegyiáru kereskedelmi vállalatok tavalyi, forgalom szerinti rangsorát.
A Tesco forgalma 666,5 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 638,4 milliárd forintról a társaság tavalyi, 2010. márciustól 2011. február végéig tartó üzleti évében. A második legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc 2010-ben a CBA 555 milliárd, harmadik a Coop 510 milliárd forinttal. Előbbi adata növekedést, utóbbié pedig stagnálást jelent. A negyedik helyen a Spar áll 381,3 milliárd forinttal, ötödik a Reál 360 milliárd forintos tavalyi forgalommal, őket követi az Auchan, amelynek forgalma 224,8 milliárd forint volt 2010-ben.
Egyre több fogyasztó éri el a diszkontokat, amelyek intenzíven terjeszkednek - állítja a Nielsen. Ennek eredménye meglátszik a toplistán is: az előző évhez képest egy-egy hellyel előbbre lépett a Lidl és az Aldi is. Az immár hetedik Lidl, a Nielsen által becsült, tavaly előtti 191,2 milliárd forint forgalom után 221 milliárdot ért el múlt évben. A tizenkettedik Aldi bevétele pedig 49,1 milliárdról 52,6 milliárd forintra emelkedett, szintén becslés alapján.
Az élelmiszer-kiskereskedelem rugalmasan reagált arra, hogy a fogyasztási és vásárlási szokások kivételesen gyors ütemben változtak meg - állapította meg a trendekről Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója. Előtérbe került a többcsatornás értékesítési stratégia, a Tesco például úgy bővíti hipermarket hálózatát, hogy mellette szupermarketeket és expressz üzleteket is nyit. Hasonlóan fejlődik a CBA Prémium és Cent láncai révén, vagy a Spar, amely a szuper- és hipermarketek mellett City Spar egységekkel bővült.
Lényeges trendként említi a közlemény azt is, hogy a fogyasztók gyakrabban mennek