Új internetes oldallal teremtene üzleti lehetőségeket az agrárpiaci szereplőknek a kamara
2020. április 14., 10:00
NAK Piactér néven új internetes oldalt indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) annak érdekében, hogy a koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégek új üzleti lehetőségekhez jussanak. A vállalkozói platform az élelmiszer-termelőket, az élelmiszer-előállítókat és a kistermelőket kötné össze a felvásárlókkal és a kereskedőkkel.
A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása az élelmiszertermelők, az élelmiszer-előállítók és a kistermelő piacvesztéssel szembesülhetnek, és részben vagy egészében elveszíthetik termékeinek piacát. A NAK a piaci kereslet és kínálat összekapcsolása érdekében vállalkozói (B2B – Business to Business) platformot indít az értékesítési nehézségek leküzdésére.
A NAK Piactér nevű, kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan
online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, az -előállítók, illetve a kereskedők és a felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. Az internetes felületen termékkörökre, mennyiségekre és földrajzi területekre lehet majd keresni.
A köztestület tájékoztatása szerint a rendszer adatbázisába már jelentkezhetnek az érintettek. Mivel ezen a platformon a vállalkozások közötti üzleti kapcsolatok kialakítása a cél, a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők és -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékekkel rendelkeznek.
Ha egy-egy vállalkozás részt kíván venni a programban, a jelentkezés feltételeiről bővebb információt a www.nak.hu/piacter oldalon találhat. A feltételeknek eleget tevő jelentkezőket a kamara a webes fejlesztés megvalósulásáig is összekapcsolja egymással.